Maatregelen Corona virus

Aanpassing dienstverlening i.v.m. corona-virus

In verband met de verscherpte richtlijnen van het RIVM en de Rijksoverheid hebben wij besloten per direct een aantal maatregelen te treffen om de fysieke contacten met onze cliënten en de cliënten onderling zoveel mogelijk te beperken. Hiermee willen we de gezondheid van onze cliënten en onze medewerkers zoveel mogelijk beschermen. Onze dienstverlening zal daardoor wellicht anders zijn dan eerder met u is afgesproken en dan u van ons gewend bent.

Middels dit protocol proberen we het aantal en de duur van de contactmomenten zoveel mogelijk te beperken.

Wij verzoeken u de volgende regels in acht te nemen:

Algemeen:

1.    Wanneer u last hebt van de bekende Corona verschijnselen of in contact bent geweest met personen die besmet zijn (geweest), dan verzoeken wij u niet bij ons op kantoor langs te komen en telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen.

2.    Wij schudden geen handen en verzoeken een ieder om 1,5 meter afstand te bewaren tot andere cliënten en medewerkers.

2.    Onze medewerkers werken zoveel mogelijk thuis. Per afdeling is een minimale bezetting aanwezig. U dient er dan ook rekening mee te houden, dat onze telefonische bereikbaarheid in de komende periode beperkt kan zijn. Terugbellen en het beantwoorden van e-mails kan iets langer duren.
Wij vragen hiervoor uw begrip.

3.    Als er vragen zijn over lopende dossiers of algemene vragen dienen deze telefonisch of per e-mail gesteld te worden.

4.    U kunt zonder afspraak niet op ons kantoor langskomen.

5.    Wij serveren voorlopig geen koffie en thee e.d..

Afspraken voor ondertekening van akten:

1.    Wanneer u een afspraak hebt, laten we alleen de personen die de akte(n) ondertekenen toe in ons pand. Dit betekent dat wij op dit moment niet kunnen toestaan dat andere(n) met u meekomen. Neem dus geen ouders, kinderen, begeleiders etc. mee.
Ook makelaars en financieel adviseurs vragen wij niet aanwezig te zijn bij de ondertekening van de akten.

2.    Om de contactmomenten zoveel mogelijk te beperken, zullen de ondertekensessies zo efficiënt mogelijk plaatsvinden.

3.    Als er voor de afspraak een bedrag betaald moet worden, verzoeken wij u dit te doen middels overmaking naar één van onze derdengeldenrekeningen zoals vermeld onderaan de afrekening/declaratie. Contante betalingen en pinbetalingen kunnen wij nu niet aannemen.

4.    Aan betrokkenen zal zoveel mogelijk worden verzocht om bij volmacht te tekenen, zodat ondertekensessies met zo weinig mogelijk personen kunnen plaatsvinden. Als u daarvoor in aanmerking komt, zult u door ons verzocht worden om een volmacht te tekenen. Ondertekening bij volmacht is niet mogelijk voor hypotheekakten en (levens)testamenten.

5.    Indien uw zaak geen spoed heeft, verzoeken wij u de ondertekening uit te stellen tot een beter moment.

Afspraken voor besprekingen (niet voor ondertekening van akten):

1.    Bestaande afspraken voor besprekingen zullen zoveel mogelijk –in plaats van bij ons op kantoor– telefonisch plaatsvinden. Als de afspraak al eerder is ingepland, zullen we contact opnemen om met u af te stemmen hoe aan deze afspraak gevolg gegeven zal worden.

2.    Wij zullen voorlopig niet bij u thuis of bij uw bedrijf komen.

Met deze maatregelen hopen wij bij te dragen aan de gewenste beperking van het verspreiden van het virus. Als de omstandigheden veranderen of de overheid nieuwe maatregelen afkondigt, zullen wij ons beleid aanpassen en zullen we dit bekend maken op onze website en/of facebookpagina.

Mocht u vragen hebben dan kunt u gerust contact met ons opnemen via 0181 318088  of via info@verzijl-notarissen.nl.